Heeft u een compliment?
Dat horen we graag! Laat het ons weten via info@asterzorg.nl.
Heeft u een klacht?
Wanneer u een klacht heeft, vinden we het fijn als u dit bij ons meldt. Bij Aster Zorg doen we ons uiterste best om hoge kwaliteit te leveren. Toch kan het zijn dat er wat misgaat. Wij proberen dan altijd zo snel mogelijk samen met u te zoeken naar een oplossing.
Doelstelling van de klachtenregeling
Door het melden van uw klacht weten wij dat u ergens niet tevreden over bent. Hierdoor kunnen we uw klacht oplossen en ervoor zorgen dat dezelfde situatie in de toekomst niet opnieuw ontstaat. Zo kunnen we bij Aster Zorg voortdurend onze dienstverlening verbeteren.
Een klacht indienen
Als u een probleem heeft met uw zorgverlener, dan is het verstandig om dit eerst aan te geven bij de zorgverlener zelf. Onze zorgverleners doen hun best om uw probleem op te lossen. Soms is het moeilijk om gevoelens van onvrede, irritatie of klachten met uw zorgverlener te bespreken. Dan kunt u een klacht indienen bij Aster Zorg. Dit kan op de volgende manieren:
- Telefonisch. U kunt Aster Zorg bellen op 053-2032 145 om uw klacht door te geven.
- Via e-mail. Wanneer u een klacht via de e-mail wilt indienen, dan kan dat via info@asterzorg.nl
- Via een brief. De klacht via een brief kunt u sturen naar Aster Zorg, t.a.v. De klachtencommissie, Lasondersingel 164, 7514 BW Enschede
Wat doet Aster Zorg met uw klacht?
Uiteraard nemen we uw klacht serieus. Ter bevestiging dat we uw klacht ontvangen hebben, sturen we u een schriftelijke bevestiging. Vervolgens gaan we direct aan de slag om de klacht op te lossen. De klacht behandelen we altijd binnen de wettelijk termijn van zes weken. Maar meestal lossen we klachten sneller op, soms zelfs al dezelfde dag. Bij het oplossen van een klacht is altijd de directie van Aster Zorg betrokken. Nadat een klacht is opgelost, gaan we intern kijken of we bepaalde processen moeten aanpassen om te voorkomen dat een bepaalde klacht opnieuw ontstaat.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Als u vindt dat uw klacht niet goed is afgehandeld, dan heeft u de mogelijkheid om naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris te stappen. Aster Zorg is aangesloten bij Quasir. Quasir heeft onafhankelijke klachtenfunctionarissen. U kunt hen bereiken via bemiddeling@quasir.nl