Asterzorg
  • Home
  • Vacatures
  • Huishoudelijke hulp
    • Gemeente Aalten
    • Gemeente Almelo
    • Gemeente Berkelland
    • Gemeente Borne
    • Gemeente Bronckhorst
    • Gemeente Dinkelland
    • Gemeente Enschede
    • Gemeente Haaksbergen
    • Gemeente Hellendoorn
    • Gemeente Hengelo
    • Gemeente Hof van Twente
    • Gemeente Losser
    • Gemeente Oldenzaal
    • Gemeente Oost Gelre
    • Gemeente Tubbergen
    • Gemeente Twenterand
    • Gemeente Winterswijk
    • Gemeente Wierden
    • Via de WLZ
  • Overige dienstverlening
    • Begeleiding
  • Over Aster Zorg
    • Veelgestelde vragen
    • Tevredenheid
    • Compliment of klacht
    • Werken bij Aster Zorg
    • Cliëntenraad
    • Overstappen
      • Overstappen voor medewerkers
      • Overstappen voor cliënten
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
  • Nieuws
  • Contact

Zo Aster Zorg: in gesprek met Frank Terpstra

In Zo Aster Zorg vertellen de medewerkers van Aster Zorg eens in de zoveel tijd hoe het ervoor staat binnen de organisatie. Welke activiteiten ondernemen ze, hoe en waarom doen ze wat ze doen en wat staat er allemaal voor leuks op de agenda? Er is veel te vertellen, want Aster Zorg is goed op dreef! Hoog tijd voor deel 1 van Zo Aster Zorg dus. Frank Terpstra, één van de twee directeuren die de Aster Zorg-kar trekt, bijt het spits af.
Zo Frank, brand los!

Samen sterk
‘Het gaat goed met Aster Zorg. We zijn de laatste tijd bewust nieuwe wegen ingeslagen. We treden actief naar buiten en scherpen onze contacten aan: zowel online als offline. Vorige week stonden we bijvoorbeeld op de seniorenbeurs in de Diekmanhal (op onze facebookpagina kun je het filmpje dat TV Enschede hierover maakte bekijken). Écht contact met de mensen, dat willen we. Sinds kort werken we samen met de Twentse Zorgcentra en Stichting Erve het Geurts. De Twentse Zorg Centra ondersteunt mensen met een beperking die op hun locaties wonen, maar ook aan cliënten die thuis wonen. Ze bieden geen huishoudelijke hulp en in goed overleg bieden wij nu die hulp aan hun cliënten. Daarnaast hebben we dus ook met Stichting Erve het Geurts een mooie overeenkomst. We bieden samen een pakket in de breedte aan. Van dagbesteding tot huishoudelijke hulp. Eigenlijk zijn we elkaars ambassadeurs. De lijntjes zijn kort en bevelen elkaar aan bij een cliënt. Samen staan we sterker dan alleen. Ik sluit dan ook niet uit dat we in de toekomst meerdere samenwerkingen aan zullen gaan, zodat we onze cliënten een nog betere dienstverlening kunnen bieden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Frank Terpstra, directeur Aster Zorg

Meedenken en doen
Gemeenten zijn en blijven verantwoordelijk voor een goed verloop van de huishoudelijke hulp. Bij een reguliere cliënt, die bijvoorbeeld door ouderdom dingen niet meer kan, dan is duidelijk welke activiteiten we moeten uitvoeren. Rechttoe, rechtaan; ze hebben dan hulp nodig bij het schoonmaken van de badkamer, het stofzuigen en het bed verschonen. Dat kan dan snel geregeld worden. Maar je hebt ook cliënten waarbij het wat minder eenvoudig is. Het kan zijn dat een gemeente zich afvraagt welke mogelijkheden er zijn in specifieke gevallen. Wij zijn dan graag een sparringpartner. We adviseren en dragen creatieve oplossingen aan. Laatst bijvoorbeeld, toen was er een hoogzwangere alleenstaande vrouw, met een klein kindje. Wij werden om advies gevraagd, want deze vrouw had per direct hulp nodig. Ons team schakelt dan snel en draagt verschillende opties aan. Dat wij dan direct onze medewerkers kunnen inzetten, is dan een groot voordeel.

Praktijk-kenner en klankbord
Daarnaast vinden we het ook mooi om mee te denken over het beleid van gemeenten. Niet dat we het beleid letterlijk schrijven, nee, we informeren. Vooral over hoe bepaalde zaken in de praktijk geregeld zijn. Gemeenten zijn de afgelopen tijd bijvoorbeeld bezig geweest om de huishoudelijke hulp opnieuw vorm te geven. Dit moesten ze doen na de uitspraak van een hoge rechter. De gemeente wilde op bepaalde vlakken graag meer inzicht over hoe de huishoudelijke hulp in de praktijk is geregeld. Bijvoorbeeld: bij hoeveel mensen doen we de was? En wat houdt ‘de was doen’ dan precies in? Wat wordt er allemaal gedaan om de was in een huishouden efficiënt te laten verlopen? Om de gemeenten inzicht te geven hebben wij onze werkplannen – hierin staat beschreven wat onze medewerkers wanneer voor een cliënt doen – gescand en opgestuurd. Ze konden op die manier letterlijk zien welke werkzaamheden onze medewerkers bij de cliënten verrichten. Daarnaast hebben we met gemeenten en zorgaanbieders een klankbordgroep ‘maatwerkvoorziening’. De gemeenten overleggen met zorgaanbieders: hoe zien jullie een beleidswijziging? Is dat realistisch? Er was een vraag of er een algemene wasvoorziening kon komen. Daar heb ik samen met twee andere zorgaanbieders over nagedacht en gebrainstormd. De klankbordfunctie willen we ook erg uitdragen. We proberen altijd aanwezig te zijn, onze kennis uitdragen. Daar zijn we aardig fanatiek in!

Met zorg voor elkaar
De zorg voor anderen, dat vinden we belangrijk. Dat uiten we niet alleen naar onze cliënten. Intern zorgen we ook voor elkaar. Er was een nadrukkelijk verzoek van onze medewerkers om eens in de zoveel tijd bij elkaar te komen. Dus dat doen we nu al enige tijd. Tijdens deze bijeenkomsten kunnen alle collega’s elkaar weer eens zien en spreken. Doordat iedereen eigen cliënten heeft, is het niet vaak dat ze elkaar zien. Even je ei kwijt kunnen, dat vinden mensen prettig. We maken dan ook altijd gelijk van de gelegenheid gebruik om wat te vertellen over Aster Zorg, hoe het ervoor staat en wat we van plan zijn de komende tijd. Zo hebben we de vorige keer ons klanttevredenheidsonderzoek besproken. Onze cliënten waren zeer tevreden, vooral met hun vaste huishoudelijke hulp. We zijn dan ook erg trots op onze medewerkers! Binnenkort hebben we alweer de volgende bijeenkomst. Ik kijk er naar uit om iedereen weer bij elkaar te hebben en ervaringen te delen. Doordat we goed op de kosten letten, staan we er op dit moment ook financieel goed voor. De combinatie van tevreden cliënten en medewerkers en het feit dat we er financieel goed voor staan, maakt mij op dit moment een trotse directeur van Aster Zorg!’

Binnenkort spreken we een andere medewerker in Zo Aster Zorg, tot dan!

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over Aster Zorg?

Onze zorgverleners zijn altijd dichtbij. U kunt ze bereiken via:

053-2032 145 info@asterzorg.nl Contact opnemen
053-2032 145 info@asterzorg.nl

Lasondersingel 164
7514 BW Enschede

  • Home
  • Vacatures
  • Huishoudelijke hulp
    • Gemeente Aalten
    • Gemeente Almelo
    • Gemeente Berkelland
    • Gemeente Borne
    • Gemeente Bronckhorst
    • Gemeente Dinkelland
    • Gemeente Enschede
    • Gemeente Haaksbergen
    • Gemeente Hellendoorn
    • Gemeente Hengelo
    • Gemeente Hof van Twente
    • Gemeente Losser
    • Gemeente Oldenzaal
    • Gemeente Oost Gelre
    • Gemeente Tubbergen
    • Gemeente Twenterand
    • Gemeente Winterswijk
    • Gemeente Wierden
    • Via de WLZ
  • Overige dienstverlening
    • Begeleiding
  • Over Aster Zorg
    • Veelgestelde vragen
    • Tevredenheid
    • Compliment of klacht
    • Werken bij Aster Zorg
    • Cliëntenraad
    • Overstappen
      • Overstappen voor medewerkers
      • Overstappen voor cliënten
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
  • Nieuws
  • Contact
Vacature vakantiekracht Huishoudelijk Medewerker 05 januari 2023
Vacature Huishoudelijk Medewerker 15 september 2022
Nieuwe collega op kantoor 08 september 2022

Nuchter en betrouwbaar, zo kun je ons typeren. Net als de inwoners van Twente en de Achterhoek. Dat is misschien wel de reden dat zij zich zo bij ons thuis voelen. Nuchter betekent bij ons: praktisch. Onze medewerkers weten van aanpakken en zorgen dat de afgesproken taken ook daadwerkelijk af komen. Betrouwbaar betekent bij ons: wat afgesproken is, komen we na. We zijn er op het afgesproken tijdstip en als we aangeven dat we terugbellen, dan bellen we daadwerkelijk terug.

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
Asterzorg
© 2023 - Asterzorg heeft haar website laten maken door Fervent Digital.
Cookies
Wij gebruiken Cookies om u nog beter van dienst te zijn.
AccepterenWeigeren
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

Necessary
Altijd ingeschakeld
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die de basisfunctionaliteit en beveiligingsfuncties van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
OPSLAAN & ACCEPTEREN