Uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek: klanten van Aster Zorg erg tevreden
Aster Zorg heeft onlangs het tweejaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Het resultaat van dit onderzoek is dat de cliënten waar Aster Zorg de huishoudelijke hulp verzorgt, zeer tevreden zijn. Het klanttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd onder alle cliënten die huishoudelijke hulp ontvangen van Aster Zorg. Van alle cliënten die een vragenlijst hebben ontvangen, heeft 49% deze ingevuld en opgestuurd. Hieronder een samenvatting van het onderzoek.
Tevredenheidscijfers klanttevredenheidsonderzoek
Tijdens het klanttevredenheidsonderzoek gaven de cliënten Aster Zorg gemiddeld een 8,2. De kwaliteit van de schoonmaak gaven de cliënten gemiddeld een 8,4 en de huishoudelijke hulpen kregen gemiddeld een 8,6.
We hebben de cliënten gevraagd om de cijfers die ze gaven te motiveren. Cliënten gaven aan dat de communicatie met Aster Zorg goed verloopt. Verder gaven cliënten aan dat de medewerkers van Aster Zorg netjes werken en vriendelijk, sociaal en behulpzaam zijn.
Overige uitkomsten
Een andere vraag in het onderzoek was of de hulp altijd op een vast moment in de week komt. 86% van de cliënten gaf aan dat de hulp altijd op dezelfde tijd komt, 14% gaf aan dat de huishoudelijke hulp meestal op hetzelfde moment komt.
Aster Zorg heeft met alle cliënten een werkplan opgesteld. In dit werkplan staat welke activiteiten de huishoudelijke hulp uitvoert. We hebben in het onderzoek gevraagd of de werkzaamheden zoals deze zijn afgesproken ook worden uitgevoerd. De cliënten gaven aan dat de werkzaamheden worden uitgevoerd zoals deze zijn afgesproken, 99% gaf aan dat de huishoudelijke hulp de werkzaamheden altijd uitvoert zoals ze zijn afgesproken.
Wij zijn erg blij met deze uitkomsten, dit motiveert ons om ook het komende jaren ons uiterste best te doen om onze cliënten ook tevreden te houden!