U heeft een klacht. Wat nu?

Binnen Aster Zorg doen we ons uiterste best om de beste zorgverlening u te leveren. Toch kan het zijn dat er soms wat mis gaat. Wanneer er iets mis gaat, dan horen wij dit graag van u. Wij proberen dan altijd zo snel mogelijk samen met u te zoeken naar een oplossing.

Doelstelling van de klachtenregeling

Door een goede klachtenregeling te hebben, willen we ervoor zorgen dat we als Aster Zorg voortdurend verbeteren. Op deze manier kunnen we voorkomen dat klachten niet worden opgelost of in de toekomst opnieuw ontstaan.

Indienen van een klacht.

Als u een probleem heeft met een zorgverlener, dan is het verstandig om dit eerst aan te geven bij de zorgverlener zelf. Onze zorgverleners zullen dan proberen om uw probleem op te lossen. Soms is het moeilijk om gevoelens van onvrede, irritatie of klachten met de zorgverlener te bespreken. Dan kunt u een klacht indienen bij Aster Zorg. Dit kan op de volgende manieren:
  • Telefonisch. U kunt Aster Zorg bellen op 053-2032 145 om uw klacht door te geven.
  • Via e-mail. Wanneer u een klacht via de e-mail wilt indienen, dan kan dat via info@asterzorg.nl
  • Via een brief. De klacht via een brief kunt u sturen naar Aster Zorg, t.a.v de klachtencommissie. Rigelstraat 2A, 7521 HK Enschede.

Wat doet Aster Zorg met uw klacht?

Uiteraard nemen we alle klachten serieus. We gaan uw klacht registreren en daar krijgt u daar een bevestiging van. Vervolgens gaan we direct aan de slag om de klacht op te lossen. De klacht wordt altijd binnen de wettelijk termijn van 6 weken afgehandeld. Ons streven is om de klachten sneller op te lossen. Bij het oplossen van de klachten zal altijd de Directie van Aster Zorg betrokken zijn. Nadat een klacht is opgelost, gaan we intern altijd kijken of we bepaalde processen  moeten aanpassen om te voorkomen dat een bepaalde klacht opnieuw ontstaat.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris

Indien u vindt dat uw klacht niet geheel naar tevredenheid is afgehandeld, dan hebt u de mogelijkheid om naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris te stappen. Aster Zorg is aangesloten bij Quasir. U kunt hen bereiken via bemiddeling@quasir.nl.